Fejlődés, előrehaladás fontossága Lőrincz Nyék életében

„Mindig volt, és lesz célom, amiért dolgozom.” – interjú Lőrincz Nyékkel

Írta: Fazekas Kinga, 2025.10.10. 14:50

Vannak emberek, akik számára a kommunikáció nemcsak egy eszköz, hanem életforma. Nyék pontosan ilyen. Már fiatal kora óta tudatosan építi magát, akár a munkában, akár a tanulmányaiban és minden új helyzetet lehetőségként él meg a fejlődésre.

Az első lépések: a vendéglátásból a jog világába

„Gimnáziumban a történelem és az angol volt az erősségem, ezekből is érettségiztem emelt szinten”. Bár elsőként felvételt nyert a egy másik egyetem karára, végül az ELTE Állam- és Jogtudományi Kar mellett döntött, ahol jelenleg negyedéves hallgató. Már 16 éves kora óta dolgozik. Elsőként egy gyorsétteremben kezdett, majd egy közvéleménykutató cégnél és egy másik gyorsétterem láncnál is szerzett tapasztalatot, utóbbinál étteremvezető-helyettesként. „Ott is rengeteg emberrel dolgoztam, tárgyalni kellett, panaszokat kezelni, vezetni a csapatot, ezek mind megalapozták a kommunikációs készségeimet.”

Út a sales világa felé

A vendéglátás után Nyék számára egyértelmű volt, hogy olyan területen szeretne dolgozni, ahol a kommunikáció és az emberekkel való kapcsolatépítés központi szerepet kap. „Mindig is szerettem beszélgetni, vitázni, tárgyalni. Már az egyetemen is aktívan részt vettem a hallgatói életben, mentorprogramban segítettem a gólyákat, kommunikációs bizottságban dolgoztam és igyekeztem minél több embert megismerni.” Amikor új állást keresett, a Tudatos Diák sales pozíciója felkeltette az érdeklődését. „Olyan helyet szerettem volna, ahol nagy felelősséget kapok, beszélhetek emberekkel, és fejlődhetek is. Az értékesítés erre tökéletes terep.”

A mindennapok a Tudatos Diáknál

Sales Executive-ként Nyék feladata a potenciális partnerek felkutatása és a meglévő kapcsolatok ápolása. „Új cégeket keresek meg, egyeztetek velük a szerződésekről, elmagyarázom az iskolaszövetkezeti foglalkoztatás előnyeit, és segítek nekik a toborzási folyamatokban. A napjaim főként tárgyalásokkal, egyeztetésekkel telnek.” Account Managerként pedig az egyik legfontosabb feladata a partneri együttműködések fejlesztése. „A cél, hogy minél több pozíciót töltsenek be a diákok, mert ezzel mindenki nyer.”

A sikeres tárgyalás kulcsa: közvetlenség és őszinteség

Szerinte a siker egyik legfontosabb eleme a közvetlenség. „Sokan esnek abba a hibába, hogy nem egyenrangú félként kezelik a másikat. Pedig a nap végén mindkét fél ugyanazt szeretné: eredményeket elérni. A jó tárgyalás felszabadult, őszinte és mindig arról szól, hogyan tudunk egymásnak segíteni.” A bizalomépítésben is a nyíltságot tartja alapvetőnek. „Nem köntörfalazok. Elmondom, hogy mi mennyibe kerül, mit tartalmaz, és ha valakinek rossz tapasztalata van, nem söpröm a szőnyeg alá, hanem megnézem, hogyan tudjuk orvosolni. A legfontosabb, hogy a partner érezze: nem csak egy új ügyfelet akarok, hanem valóban az igényeire keresem a megoldást.”

Folyamatos fejlődés és kitartás

A következő 1–2 évben Nyék célja, hogy a jelenlegi pozíciójában is kiemelkedő eredményeket érjen el és maradandót alkosson. Szeretné, ha munkájának kézzelfogható nyoma maradna, akár rekordok, akár visszajelzések formájában. Fontos számára, hogy ne csak jól végezze a feladatait, hanem mindig hozzátegyen valami pluszt, amivel továbbfejleszti a folyamatokat és önmagát is. Úgy gondolja, a sales szakma folyamatos tanulást igényel: „egyszer fent, egyszer lent”, de épp ez motiválja. Hisz abban, hogy a fejlődés kulcsa az önreflexió és a hibákból való tanulás, ez viszi előre lépésről lépésre.

Kapcsolódó írások